Uważaj na oferty pracy jako tester rachunków bankowych!


info/uwaga-na-oferty-pracy-tester-rachunkow.jpgOstrzega przed tym jeden z Wykopowiczów, który dał się złapać w pułapkę. Oszustwo polega na tym, że ktoś oferuje pracę polegającą na testowaniu rachunków w bankach internetowych. Zachęca nas do wypełnienia formularza, a później do przelania groszowej kwoty na wskazany rachunek – dla potwierdzenia naszych danych. To pułapka! W ten sposób aktywujemy rachunek – kilka banków np. BOŚ czy ALIOR mają taka procedurę – a przestępca może pobrać na nasz koszt pożyczkę.

Użytkownik wykopu o nicku kravjec opisuje to tak:

Uważajcie na oszustów podszywających się pod firmę MNI S.A. Za pośrednictwem portali ogłoszeniowych. Jakieś 3 tygodnie temu szukając pracy po maturach natknąłem się na ogłoszenie, gdzie poszukiwano testerów bankowości elektronicznej. Wysłałem swoje CV, a po kilku dniach przyszła odpowiedź (…)

Poniżej oferta pracy:

Naszym Klientem jest BOS Bank i to wlasnie jego elementy bankowosci elektronicznej dla Klientów indywidualnych oraz dla Firm bedzie trzeba sprawdzic wedlug dostarczonych przez nich dokladnie opisanych schematów, a nastepnie zapisac uwagi do protokolu (dostarczonego wraz ze schematami). Raz w tygodniu bedzie pojawial sie u Pana kurier zeby zabrac uzupelniony przez Pana protokól oraz przekazac Panu kolejne schematy oraz protokól.

Calosc nie powinna zabrac wiecej jak 4-5h tygodniowo, lecz ze wzgledu na wysokosc wynagrodzenia jakie oferujemy prosilbym o dokladnosc i skrupulatnosc w wykonywanym zadaniu.

Tak wygląda zachęta do przelania kwoty i aktywacji rachunku!

Ostatnia kwestia jaka dzisiaj ustalilismy z dzialem kadr BOS to, ze majac na uwadze fakt, ze umowa jest zawierana na odleglosc wymagaja od Pana potwierdzenia, ze jest Pan wlascicielem rachunku bankowego zeby nie bylo pózniej zadnych nieporozumien. W zwiazku z czym prosze o przelanie nieznacznej kwoty typu 0,01gr z Pana rachunku bankowego

Finał sprawy:

W tym momencie zastrzegłem swój dowód osobisty, ale było już za późno. Po podpowiedzi @evan_wykop: że przelewając tego jednego grosza, aktywowałem nowe konto bankowe, zadzwoniłem do BOŚ Banku, w celu jego zablokowania . Dzisiaj byłem w ich placówce i zobaczyłem swój wyciąg z owego konta. Została zaciągnięta na mnie pożyczka w serwisie VIA SMS na kwotę 200zł, co więcej, poprzez to konto zostało założone na mnie kolejny rachunek, tym razem w alior banku. Tam na szczęście historia była czysta. Oba konta zamknąłem i sprawę zgłosiłem na Policji.

Źródło: www.wykop.pl/ramka/1193361/

Informacje

Jestem absolwentem WSZiA w Zamościu. W latach 1996 -2006 pracowałem dla firmy MABERO PROJEKT-TEL świadczącej usługi w zakresie okablowania strukturalnego i budowy sieci teleinformatycznych. Współpracowałem z firmą NETIA i IT-NET. Obecnie tworzę strony www z wykorzystaniem technologii CMS bazującej na silniku Wordpress i Joomla, odzyskuję dane z każdego nośnika danych, serwisuję komputery, zakładam instalacje logiczne.

Tagged with: , , , , , ,
Napisane w komputery
Pomiar prędkości łącza

www.netmeter.pl

Archiwum
Yanosik24
Widget Yanosik24.pl

Member of The Internet Defense League

Blog Stats
  • 9,842 hits
